Διαφήμιση ή Παραπληροφόρηση; Ή και τα δύο;

Αναλύσεις επί αναλύσεων για τα όρια της διαφήμισης δεν θα να κάνω. Έχοντας σπουδάσει και εργαστεί στη δημοσιογραφία και το marketing, βλέπω καθημερινά όχι μόνο πόσο μπλεγμένα είναι τα όρια αλλά κυρίως το μέγεθος της ευθύνης που έχει ο ‘πομπός’ απέναντι στον ‘δέκτη’ (κοινό). Δείτε αυτή τη διαφήμιση, που φωτογράφισα στο Μετρό και μου σηκώθηκε η τρίχα. Γιατί; Επειδή είμαι σίγουρη ότι ελάχιστα – από τα χιλιάδες μάτια που την βλέπουν καθημερινά – μπορούν να ξεχωρίσουν το ρεπορτάζ από το μη-ρεπορτάζ (για να μην το πω αλλιώς).

Για να σας βοηθήσω, επειδή τα γράμματα είναι πολύ μικρά, διαβάζω:

“… το νέο τεχνολογικό επίτευγμα στην περιποίηση προσώπου, που εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην κοσμετολογία.ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τα γονίδια κρατούν το κλειδί της νεότητας!ΤΑ ΝΕΑ online

Το επίτευγμα της L’OréalΕΘΝΟΣ online

… η ομάδα έρευνας της L’Oréal, σε συνεργασία με ιατρικές ομάδες, αποκρυπτογράφησε τον Κώδικα Νεότητας της επιδερμίδας.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Ο Κώδικας Νεότητας καταφέρνει την επανόρθωση της επιδερμίδας, κάτι που επιβεβαίωσε και η ίδια η Τατιάνα Στεφανίδου.REAL NEWS

Αρχή γκρίνιας!

Επιβεβαίωσε“;;; Τι επιβεβαίωσε μία δημοσιογράφος, που κατά παράβαση των κανονισμών της ΕΣΗΕΑ, πληρώνεται (όπως και ο άντρας της) για να διαφημίζει προϊόντα; Από καρτοκινητά μέχρι κρέμες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο! Και η οποία, στην τελική, στην εκδήλωση ήταν ως ‘συντονίστρια’ (έτσι είναι οι συντονιστές, καλή μου;) μεταξύ των επιστημόνων, που μίλησαν. Επειδή δεν τους γνωρίζω και δεν ξέρω τι είπαν, δεν θέλω να σχολιάσω.

'Συντονίστρια' ή πωλήτρια σας θυμίζει;;;

Με ένα πέρασμα από το Google, μπορεί ο καθένας να δει ότι τουλάχιστον επτά από τα έντεκα άρθρα που έχουν δημοσιευτεί online (στοιχεία για τα offline δεν έχω) είναι ολόιδια καθώς ξεκινούν και τελειώνουν με την ίδια φράση “Σε ένα χώρο πολιτισμού και υψηλής τεχνολογίας η LOREAL Paris” και “δεν ξεπερνά τα 20 ευρώ!“. Αυτό σημαίνει ότι απλά τα ΜΜΕ έχουν κάνει copy-paste το Δελτίο Τύπου. Μεταξύ αυτών των ΜΜΕ και η Καθημερινή, από την οποία η εταιρία μας παραθέτει και απόσπασμα! Απόσπασμα από το δικό τους Δελτίο Τύπου; Έλεος δηλαδή!

Για να μην πω για το άρθρο του IatroNet.gr που υποτίθεται ότι ενημερώνει τον κόσμο για θέματα υγείας! Από όλους, οφείλω να πω ότι πιο σωστά απέδωσε το θέμα το MySelf.gr, το οποίο στο κάτω-κάτω της γραφής, δεν πλασάρεται ως το πιο έγκριτο ενημερωτικό ΜΜΕ, γράφοντας πριν το άρθρο ότι πρόκειται για promotion.

Διαφήμιση…

Προφανώς, οι λέξεις “Κώδικας Νεότητας” είναι κάποιο σλόγκαν-μότο της εταιρίας (γιατί εμένα δεν μου ακούγεται και πολύ επιστημονικός ο όρος), αλλά άντε τρέχα-γύρευε για να βγάλεις άκρη τι και πώς. Φυσικά, οι διαφημιστές της εταιρίας δεν αναφέρουν ότι το “δημοσίευμα” – δηλαδή το Δελτίο Τύπου – έχει δημοσιευτεί και σε άλλα ΜΜΕ λιγότερο γκλαμουράτα, όπως π.χ. το Star.gr.

Πάντως, συγχαρητήρια στη McCann Erickson για την υλοποίηση του project, που όχι μόνο κατάφερε σχεδόν σε όλα τα ΜΜΕ οι δημοσιεύσεις να είναι στην κατηγορία “Υγεία” και όχι “Ρεπορτάζ Αγοράς” (εξαιρετικά σημαντικό) αλλά επέλεξε και πολύ σωστά το χώρο (στη Θόλο στον ‘Ελληνικό Κόσμο’, ξέρετε εσείς: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού κτλ) για να προσδώσει κύρος στην παρουσίαση. Όπως βλέπω στο Marketing Week, τα βίντεο και όλα αυτά τα επιμελήθηκε η Momentum (η εταιρεία experiential marketing του McCann Worldgroup), για να αποδίδουμε και τα credits σε όσους δουλεύουν σκληρά και αποτελεσματικά.

…και ΜΜΕ!

Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν τα έχω με τους διαφημιστές. Κυρίως τα έχω με τα ΜΜΕ, που έχουν βάλει σε ένα τσουβάλι τα ρεπορτάζ, τα Δελτία Τύπου, τα πληρωμένα άρθρα και καταχωρήσεις, τις διαφημίσεις, τις αποκλειστικότητες, την πληροφόρηση και την παραπληροφόρηση, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε πού πηγαίνουν τα τέσσερα.

Γκρίνια τέλος!

Δε χρειάζεται να πούμε κι άλλα για τρελούς τζίρους και για επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη των γυναικών, που έχουμε το μόνιμο άγχος της ομορφιάς. Σκεφτείτε ακόμη και το τι υλικά βάζουν μέσα σε αυτές τις αλοιφές με τις οποίες πασαλείβουμε τις μούρες μας (και όχι μόνο) αλλά και το πόσο αίμα πειραματόζωων έχει χυθεί και θα χυθεί για να δείχνουμε εμείς όμορφες.

Όπως λέει και το σλόγκαν της εταιρίας:

Γιατί σας αξίζει!

Links

Εταιρίες

LorealParis.gr (Κώδικας Νεότητας)

Facebook page: facebook.com/LOrealParisGR (αναφορές των ΜΜΕ για το προϊόν)

McCann Erickson: Mccann.gr (Με την επιμέλεια της Momentum η press conference του κώδικα νεότητας από τη L’Oréal Paris)

Marketing Week: Marketingweek.gr (Συνεργασία Momentum – L’Oréal Paris)

ΜΜΕ

Kathimerini.gr: Η L’OREAL Paris και η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσιάζουν τον «ΚΩΔΙΚΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ»

MyWorld.gr: Η L’OREAL Paris και η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσιάζουν τον «ΚΩΔΙΚΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ»

Pathfinder.gr: Η L’OREAL Paris και η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσιάζουν τον «ΚΩΔΙΚΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ»

IatroNet.gr: Η L’OREAL Paris και η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσιάζουν τον ‘ΚΩΔΙΚΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ’

Espresso: Η L’ OREAL Paris και η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσιάζοuν τον “ΚΩΔΙΚΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ”

ΕΘΝΟΣ online: Το επίτευγμα της L’Oréal

Star.gr: Πως (sic) η κοσμετολογία ανανεώνει το πρόσωπο

TaNea.gr: Τα γονίδια κρατούν το μυστικό της νεότητας

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Τα σημάδια του μοντέρνου τρόπου ζωής στη σύγχρονη γυναίκα

StyleWatch.gr: Κώδικας Νεότητας

MySelf.gr: Κώδικας Νεότητας

Shape.gr: Εφάρμοσε κι εσύ τον «Κώδικα Νεότητας»!

Photo: facebook.com/LOrealParisGR

Advertisements
Published in: on March 21, 2010 at 3:34 pm  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://marilou.wordpress.com/2010/03/21/loreal-paris-athens-metro-advertisement-marketing-media/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 CommentsLeave a comment

  1. Μπράβο , επιτέλους και κάποιος που μιλάει, διευκρινίζει , ανοίγει τα μάτια !(και λέμε μπράβο και το εννοούμε γιατί θέλει κότσια όχι μόνο η ελευθερία αλλά και η καταγγελτική κοινοποιητικότητα, η τάση δηλαδή κάποιων σύγχρονων λεβεντόψυχων Ζορρό να ενημερώνουν επί παντός ανήθικου επιστητού μικρής η μεγάλης σημασίας -όλα είναι μεγάλης τελικά- και ν΄ ανοίγουν τα μάτια στα κοπάδια των υπνωτισμένων μικροαστών της αυτο-και ετερο-πλανημένης αλλαλουμίζουσας κοινωνίας μας.Συνέχισε pls.

    • Σε ευχαριστώ πολύ!!!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: