‘Greece on beta’ ή αλλιώς… ‘Η Ελλάδα στα μπετά’

Αυτές τις ημέρες, δύο καμπάνιες, που έχουν άμεση σχέση με την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, με έβαλαν σε σκέψεις. Η μία είναι του Ε.Ο.Τ., με σύνθημα “Kalimera” και η δεύτερη το “Bring them Back”, για την οποία προσπαθώ να καταλάβω τι έγινε τόσο λάθος. Όταν καταλάβω, ίσως να γράψω post.

Η Kalimera είναι πλήρως εναρμονισμένη με το κλίμα της οικονομικής κρίσης, καθώς η LeSpot χρησιμοποίησε παλαιότερο υλικό, χωρίς να πληρωθεί (Μπορεί κάποιος να μου πει πώς μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές της χώρας προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες και μάλιστα σε έναν τόσο καλό πελάτη, όπως είναι το κράτος;). Πάω κι εγώ να δω περί τίνος πρόκειται. Γράφω visitgreece.gr και gnto.gr και συνειδητοποιώ ότι δεν ανοίγουν γιατί πρέπει να βάλεις www. μπροστά! Ωραία! Βάζω το «βουβουβου» και βγαίνω στην κεντρική σελίδα, που λέει ότι είναι σε beta version και ζητά τη γνώμη του κόσμου για να την κάνει καλύτερη (Την σελίδα, βρε! Όχι, την γνώμη!).

Κάνω κλικ για να μπω στο site. Με βγάζει σε μια σελίδα που πάνω αριστερά δείχνει τις γλώσσες (EL, EN) και δίπλα ένα εικονίδιο beta, που σε βγάζει στο blog visitgreecewt.blogspot.com (στημένο σε blogspot) που περιέχει ένα (1, one, uno, un, I) post, το οποίο υπογράφει η κα Αίγλη Μπαλαμάτση (για την Επιτροπή Διαδικτύου και Νέων Μέσων του ΕΟΤ). Αλήθεια, αυτό το visitgreecewt από πού βγαίνει; Τι είναι το WT στο τέλος; Το visitgreece.blogspot.com ήταν πιασμένο. Όπως και το visitgreece.wordpress.com, μάλλον από τους προηγούμενους εργαζόμενους στο Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού, που και αυτοί είχαν γράψει ένα (1, one, uno, un, I) κείμενο.

Το post είναι μια άσχημη κριτική στην τέως ηγεσία του Υπουργείου («Όταν ξεκινήσαμε, βρήκαμε ένα διαδικτυακό έργο χωρίς καμία συγκεκριμένη στόχευση, κόστους περίπου 1,2 εκατομμυρίων ευρώ, 3,5 χρόνων, δίχως ταυτότητα, δίχως υπηρεσίες, δίχως καμία πρόβλεψη για την παρουσία της χώρας μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίχως μέλλον, μια και δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για το πως (sic) θα λειτουργεί») και ένα γλυκό γλείψιμο στην νυν ηγεσία με λογάκια του στυλ «Βασιστήκαμε […] πάνω απ’ όλα στην πίστη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού ότι είναι άμεσα και απόλυτα αναγκαία για τη χώρα μας και την προβολή της στο εξωτερικό η συγκροτημένη και στοχευμένη διαδικτυακή της παρουσία». Λογικό; Όχι! Δεν πληρώνω τους υπαλλήλους του Υπουργείου για να «γλείφουν» τους προϊστάμενούς τους. Αλλά ακόμη κι αν δεν πληρώνονται κάποιοι (γιατί όπως αναφέρεται εργάζονται εθελοντικά), δεν μου αρέσει καθόλου να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Υπουργείου για να λένε τέτοια. Μη μου πείτε ότι το blogger δεν είναι πλατφόρμα του Υπουργείου! Το ξέρω, αλλά είπα να μην ξανασχολιάσω το γεγονός ότι το blog του Υπουργείου (εν ολίγοις, αυτό που σε μια επιχείρηση θα αποκαλούσαμε «εταιρικό blog») είναι στημένο σε άλλα αντί άλλων πλατφόρμα και όχι στο visitgreece.gr/blog, για παράδειγμα.

O Αβραμό “την έφερε” στην JLo

Είχα ακούσει για την πρωτοβουλία της νέας ηγεσίας του Υπουργείου, αλλά δεν είχα πολυασχοληθεί. Ώσπου, τυχαία, την Κυριακή έπεσε το μάτι μου στην ανάλυση της Καθημερινής με τίτλο ‘Καλημέρα Ελλάδα, Καληνύχτα ιδέες’. Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον κυρίως την κριτική του Τζορτζ Λόις, που όπως έμαθα, το 1985, είχε εμπνευστεί μία εξαιρετική καμπάνια με αστέρες του Hollywood, οι οποίοι με αντάλλαγμα δωρεάν διακοπές στην Ελλάδα, προώθησαν την χώρα μας και μάλιστα σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονική συγκυρία, όταν ο Ρήγκαν είχε εκδώσει ταξιδιωτική οδηγία. Οι Αμερικάνοι έβλεπαν τους σταρ να πηγαίνουν στην Ελλάδα για διακοπές και κανείς δεν έδινε σημασία στον Ρήγκαν. Το πιο συγκλονιστικό, όμως, που διάβασα ήταν το εξής (για να δείτε πόσο γελοίοι είναι ορισμένοι): «Πριν από λίγα χρόνια ο Δημήτρης Αβραμόπουλος μού ζήτησε να ξανακάνω το ίδιο με άλλους σταρ. Ενώ είχα κανονίσει μια ομάδα, από την Τζένιφερ Λόπεζ μέχρι την Κατρίν Ντενέβ, μου το ακύρωσαν τελευταία στιγμή εκθέτοντάς με ανεπανόρθωτα». Ναι! Καλά διαβάσατε!

Ta rasa den kanoun ton papa!

Με μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα και την κριτική του Γιώργου Παπαγαπητού, που έχει γραφείο ταξιδίων, στη Νέα Υόρκη. Αφού ξεκινά με κριτική στη «βαρετή» και μη πρωτότυπη ιστοσελίδα, συμπληρώνει: «…έχει σημασία μια διαφημιστική εκστρατεία για να έρθει κάποιος στην Ελλάδα. Εκεί όμως θα δει την πραγματικότητα, τις ακριβές τιμές, τα αυθαίρετα στις παραλίες μας, τις κακές υπηρεσίες, τη νοοτροπία μας έναντι των τουριστών. Αυτά πρέπει να διορθώσουμε όχι μόνο την καμπάνια». Άρα; Ακόμη και αν η διαφημιστική καμπάνια ήταν εξαιρετική και τέλεια, το θέμα είναι το εξής: «Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά»! Με όσο ωραίο χαρτί και φιόγκους κι αν περιτυλίξουμε το προϊόν μας, όταν ο αγοραστής το πάρει στα χέρια του, θα το ξετυλίξει και θα δει το πραγματικό χάλι του. Και, ας μην γελιόμαστε! Στην εποχή του internet, και δη των social media, ξέρουμε πολύ καλά ότι οι κακές κριτικές των τουριστών να μην έχουν μεγάλη επιρροή, πάνω στις επιλογές των μελλοντικών τουριστών. Ο καθένας μας μπορεί να είναι opinion leader.

Και νομίζω ότι αυτό εύλογα δημιουργεί το εξής ερώτημα:

Αφού λεφτά δεν έχουμε, αφού ζούμε στην εποχή του internet (που είναι τζαμπέ) και αφού γνωρίζουμε ότι οι γνώμες των άλλων χρηστών παίζουν ρόλο – όχι μόνο για τις επιλογές των μελλοντικών τουριστών – αλλά και όσον αφορά το virality μιας καμπάνιας, γιατί δεν τα συνδυάζουμε; Εγώ, με το μικρό μου μυαλό (και έχοντας υπόψη μου διάφορες διαφημιστικές ενέργειες, π.χ. ΙΚΕΑ μέσω facebook) κατέβασα στα γρήγορα μια πρόχειρη ιδέα (και είμαι σίγουρη ότι εσείς μπορείτε να κατεβάσετε πολύ καλύτερες ιδέες):

Ζητάμε από τον ξένο που έχει επισκεφθεί τη χώρα μας, να ανεβάσει στο internet (π.χ. στο facebook page του Visit Greece) όμορφες φωτογραφίες από Ελλάδα ή να ποστάρει ένα κείμενο με κάτι που του έκανε καλή εντύπωση στη χώρα μας (μια ωραία ανάμνηση, ένα έθιμο που τον παραξένεψε, οτιδήποτε!) ή να ανεβάσει βίντεο (σοβαρό ή/και αστείο). Μετά, ακολουθούμε τη γνωστή συνταγή – του λέμε: Κάλεσε τους φίλους σου (από facebook, twitter, blog, με banners κτλ) να σε ψηφίσουν για να κερδίσετε όλοι διακοπές στη χώρα μας, να σας στείλουμε το αγαπημένο σας ελληνικό προϊόν (φέτα, λάδι, σουβλάκια, τσαρούχια, CD με τον Καζαντζίδη… ) ή ό,τι άλλο γουστάρετε! Και δεν μιλάμε για ένα (1, one, uno, un, I) δώρο! Μην είμαστε τσίπηδες! Μιλάμε για πολλά δώρα, κληρώσεις, διαγωνισμούς κτλ… δηλαδή, πολλούς νικητές και ακόμα περισσότερους συμμετέχοντες άρα και μεγαλύτερο buzz. Ουσιαστικά, να κάνουμε αυτό που έκανε ο Τζορτζ Λόις με απλούς χρήστες του internet.

Κάπως έτσι φαντάζομαι τον τουρίστα, που θα διαφημίζει την Ελλάδα: Laptop & ouzo/sea/museums/sun/culture/greek salad/tzatziki/mousaka/bouzouki etc

(Εννοείται ότι σε δεύτερο επίπεδο, χρειαζόμαστε πολιτική και προσωπική βούληση για να ξεκινήσουμε να διορθώνουμε τα στραβά του τουρισμού μας μπας και τελειώσουμε (;) σε καμια εκατοστή χρόνια, γιατί όπως φαίνεται ο τουρισμός μας είναι ακόμη σε beta ή – όπως το λέμε στην Ελλάδα -“στα μπετά”).

Επειδή, εμένα αυτή η ιδέα μού φαίνεται πολύ απλή, θα χαιρόμουν να διαβάσω τις απόψεις και τις αντιρρήσεις σας σχετικά με το γιατί να μην μπορεί να υλοποιηθεί, γιατί μου φαίνεται «πολύ απλή για να είναι αληθινή».

Δεν μπορεί! Σίγουρα, κάποιο λάθος θα κάνω…!

Υ.Γ. Στόχος μου δεν είναι να γκρινιάζω χωρίς λόγο. Φαντάζομαι τον φόρτο εργασίας των νέων εργαζόμενων στο Υπουργείο. Απλά, αυτό με το “βουβουβου“, ‘εδώ!’ μου κάθεται! Όπως και αυτό το “Καλωσορίσεςστον χαιρετισμό του Υπουργού. Διορθώστε τα, βρε παιδιά.

Links

visitgreece.gr (από όπου και οι φωτογραφίες)

gnto.gr

Facebook page (11 posts – σχεδόν 3.000 fans, μόνο; :(. Μου άρεσε το tab Highlights, που εναρμονίζει την facebook page με το περιεχόμενο του site).

YouTube (1 upload, 38 subscribers – μόνο;)

Flickr (39 φωτογραφίες, όλες εξαιρετικές!)

Twitter (δεν έχει)

Blog

Υπουργείο Πολιτισμού

LeSpot

ΚαθημερινήΚαλημέρα Ελλάδα, Καληνύχτα ιδέες

Εδώ μπορείτε να δείτε τις εννέα καινούργιες αφίσες. Όλο νιάτα, ομορφιά και χλιδή!

Προσοχή! Μην κάνετε κλικ στο facebook.com/visitgreece γιατί θα σας βγάλει σε ένα προφίλ που λέγεται Alaksa Paei Paei!!! Α! Και μην κάνετε κλικ ούτε στο visitgreece.com. Δεν είναι «δικό μας»!

Advertisements
Published in: on April 21, 2010 at 12:59 am  Comments (21)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://marilou.wordpress.com/2010/04/21/greece-on-beta-tourism-visitgreece-ministry-campaign/trackback/

RSS feed for comments on this post.

21 CommentsLeave a comment

  1. Υποκλίνομαι! Άψογο άρθρο πάνω σε ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα, που στην ουσία αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανια κ που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το που θα πάει αυτός ο τόπος τα αμέσως επόμενα χρόνια.

    • Σε ευχαριστώ για τα πάντα καλά σου λόγια, Στέφανε :) Χαίρομαι πολύ, που συμφωνείς.

  2. Χρουμφ! Από το 1995 που πέρασα στα ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων μέχρι να τα βγάλω συνέχεια άκουγα για τη λάθος πολιτική προώθησης της χώρας. Θυμάμαι πόσο μου είχε αρέσει το βίντεο και το σλόγκαν της καμπάνιας “Chosen by the Gods” που λειτουργούσε αμφίδρομα, καθώς εννοούσε από τη μία τους Ολύμπιους θεούς και από την άλλη ανύψωνε όσους έρχονταν στην Ελλάδα σε επίπεδο θεού. Μου έχει μείνει το κείμενο, δεν το έχω ξεχάσει από τότε που είχα δει το σποτάκι στο CNN.

    The Gods could have chosen any place on earth.
    They chose Greece.
    A warm land.
    Where the spirit of the gods lives on.

    Εντάξει, μέχρι κι εγώ είχα πειστεί να μείνω εδώ. Και τι γίνεται την επόμενη χρονιά; Νέο σλόγκαν, νέο λογότυπο, νέα όλα! Κανένα μπράντινγκ, τίποτα! Το θέμα δεν είναι πως δεν τα ξέρουν, το θέμα είναι πως έπρεπε να μοιραστούν λεφτά στις διαφημιστικές…

    Χρουμφ, μιζέριασα πάλι…

    • Δημήτρη, πιστεύω ότι έχεις δίκιο. Το μήνυμα αυτό ήταν εξαιρετικό και, συν τοις άλλοις, είναι πολύ σημαντικό να είμαστε συνεπείς (τουλάχιστον) στην προώθηση της Ελλάδας. Είναι και αυτό ένα είδος εξωτερικής πολιτικής…

  3. Ωραία η ιδέα σου! :) Εγώ προτιμώ πάντως μια σελίδα έστω beta από μια 1-2 εκατ. € (και λίγα λέω) με ένα φιλμάκι πάνω να δικαιολογεί το κόστος!

    Από τέτοιες χορτάσαμε! Ευτυχώς η χώρα μας και οι φυσικές ομορφιές της μπορούν να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο και στους χαλεπούς καιρούς και στα μεσοδιαστήματα μέχρι να ξαναβρούμε τον δρόμο μας! Το θέμα είναι να αναλογιστούμε πως δεν φτάνουν τα παραπάνω από μόνα τους! Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία μας και πρέπει να σκύψουμε από πάνω!

    Ναι το site θέλει αρκετές προσθήκες ακόμα, ένα slideshow με ωραίες εικόνες από το αρχείο δεν θα έβλαπτε για την index page… και περισσότερη ζωντάνια ίσως, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας!

    Το σημαντικότερο είναι οι νοοτροπίες όσων ασχολούνται με τον τουρισμό, η αυτο-οργάνωση των Τουρ. Μονάδων, η αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, ο συντονισμός των κρατικών υπηρεσιών τουρισμού- των τοπικών γραφείων του ΕΟΤ κατά τόπους κ.α πολλά που μπορούμε να επισημάνουμε!

    Ιδέες υπάρχουν, προσωπικότητες υπάρχουν, χρήματα για τον τουρισμό υπάρχουν!

    • Σε ευχαριστώ Γιάννη για το σχόλιό σου. Η αλήθεια είναι ότι δεν έκανα κριτική στο site γιατί, πολύ απλά, δεν μου έκανε κακή εντύπωση, πλην των εξής πέντε πραγμάτων: το ότι δεν ανοίγει χωρίς http://www., το ότι έχει blog σε blogspot, το ότι είναι σε beta (βρισκόμαστε ήδη σε τουριστική περίοδο), το υφάκι στο post της Μπαλαμάτση, η ανορθογραφία στον χαιρετισμού του Γερουλάνου. [Α! Ας πούμε και το ότι δεν έχει twitter, αλλά σιγά το (μεγάλο) κακό!] Ούτε έκανα κριτική επί της καμπάνιας. Το άρθρο της Καθημερινής ασκεί δριμεία κριτική στο Kalimera. Εγώ, χρησιμοποίησα δύο quotes για να κρίνω: 1oν τον Αβραμόπουλο και 2ον τις υπηρεσίες στον τουρισμό. Τέλος, έκανα μία απλή πρόταση με βάση όσα βλέπω στα social media και η οποία μου φαίνεται εφικτή… Και ρώτησα τον κόσμο να μου πει αν συμφωνεί μαζί μου. Δεν το παίζω διαφημιστής ή επικοινωνιολόγος. Απλά, μία ιδέα έριξα :)

      • Δεν αναφέρθηκα σε σενα… Γενική δική μου άποψη εξέφρασα με αφορμή όσα έγραψες!
        Καλό κάνει όταν ακούγονται όλες οι απόψεις!
        :P

      • Ούτε εγώ αναφέρθηκα προσωπικά σε εσένα. Κι εγώ αφορμή με αυτά που έγραψες απάντησα γενικά. Μου έδωσες καλό “πάτημα” …. :)))

  4. Μαριλού, παραθέτω ένα link προς ένα Facebook Page, το οποίο εφαρμόζει μία παρόμοια ιδέα με τη δική σου (αναφέρομαι στο landing page / tab) –> http://www.facebook.com/home.php?#!/HiltonCaribbean?ref=ts
    Ωραίο άρθρο :)

    • Σε ευχαριστώ πολύ!!!! Μόλις το είδα… απλό και έξυπνο!

  5. ουπς…http://www.facebook.com/HiltonCaribbean?ref=ts

  6. Εξαιρετική ανάλυση μιας καμπάνιας που θα μπορούσε να βοηθήσει σε ένα βαθμό το τουρισμό μας στη δύσκολη περίοδο την οποία διανύουμε. Σίγουρα δεν πρέπει να περιμένουμε ότι ένα βίντεο ή ένα website μπορεί να κάνει από μόνο του τη διαφορά αλλά μερικές λεπτομέρειες είναι συνήθως αυτές που κάνουν τη διαφορά…

    Facebook/twitter/flickr… η αλληλεπίδραση και η πρό(σ)κληση χρηστών για συμμετοχή με bonus διαγωνισμούς θα έδινε στη καμπάνια μια μορφή viral χωρίς καθόλου χρήματα… Ίσως μερικά ερασιτεχνικό βίντεο τουριστών στα οποία θα φαινόταν η “θετική εμπειρία” τους από τις διακοπές τους στη χώρα μας θα έφερνε περισσότερα views και θα δημιουργούσε μεγαλύτερο buzz από ένα βίντεο που αποτελεί ανακύκλωση περσινών και προπέρσινων προσπαθειών.

    Ίσως είμαι υπερβολικός αλλά θεωρώ ότι δεν χρειάζονται εκατομμύρια για να κάνεις κάτι γνωστό αρκεί όπως επισημαίνεις και εσύ Μαρυλού να έχουμε τη διάθεση να βελτιωθούμε και εμείς οι ίδιοι ως νοοτροπία και να μη προσπαθούμε με κάθε ευκαιρία να κοροϊδέψουμε το τουρίστα για να βγάλουμε 5-10 ευρώ παραπάνω, τον χάσαμε και αυτός με τη σειρά του θα μας κάνει να “χάσουμε” και άλλους γνωστούς και φίλους του με τα αρνητικά του σχόλια. Όλα είναι μια αλυσίδα…

    υγ. Μια πρόταση ξεκίνησα να γράφω ολόκληρο κείμενο έγραψα. Σόρρυ για το μακροσκελές κείμενο μου. Καλή συνέχεια :)

    • Σε ευχαριστώ για το σχόλιο… Γράψε όσο θες… Χώρος υπάρχει… χεχεχεχεχε…

  7. Σε πολλά έχεις δίκιο, αλλά δεν αρκεί να τρέξει ένας διαγωνισμός στα social media. Χρειάζεται χάραξη στρατηγικής κάτι που κάνουμε απο το day 1 που σχηματίστηκε η επιτροπή διαδικτύου ώστε η ολοκληρωμένη version του site και της social media παρουσίας να είναι σύγχρονη, λειτουργική και με συγκεκριμένη στόχευση.

    • Αυτό το χάραξη στρατηγικής μπορεί να είναι στρατηγικής τουρισμού γενικά κι όχι μόνο επικοινωνίας; Λέω γω…

      Marilou όμορφο και πλήρες το κείμενο. Πάντα τέτοια.

      • Προφανώς και έτσι γίνεται. Ο σχεδιασμός για το διαδίκτυο είναι απλά ένα κομμάτι της γενικής στρατηγικής για τον τουρισμό που μελετά το υπουργείο.

      • Σε ευχαριστώ, Σοφία :))))

    • Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου – και εδώ και από το twitter acccount σου. Νομίζω ότι στο σχόλιό σου απαντά το υστερόγραφό μου, που είχα βάλει στο τέλος του post, επειδή περίμενα ότι θα έχω αυτή την απάντηση από την πλευρά της ομάδας γιατί είναι πολύ λογικό. Το post αυτό είναι η απάντηση στο κάλεσμα της πρώτης σελίδας του visitgreece.gr που λέει “Στείλτε μας τη γνώμη σας για να την κάνουμε καλύτερη”. Είναι ακριβώς αυτό: μερικά πράγματα για να γίνει καλύτερη η σελίδα (δεν ανοίγει χωρίς http://www., έχει blog σε blogspot, είναι σε beta και είμαστε σε τουριστική περίοδο, υφάκι στο post της Μπαλαμάτση, ανορθογραφία στον χαιρετισμού του Υπουργού) και μία πρόταση (φυσικά δεν είναι Η λύση στα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού!), μεταξύ των διαφόρων προτάσεων που σας κάνουν οι fans στο facebook page του ‘Kalimera’ και του Visit Greece (δύο σελίδες έχει? τώρα το είδα). Απλά, τα έγραψα δημόσια εδώ και όχι στο email του ΕΟΤ.
      Όσον αφορά την σελίδα, φαντάζομαι ότι κάποια στιγμή, θα συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις όλων των επισκεπτών της και θα γίνουν πράξη. Να είσαι σίγουρος, ότι όταν με το καλό δω να διορθώνονται τα διάφορα τυπογραφικο-ορθογραφικά και το http://www., θα πω “μπράβο!”. Πάλι δημόσια!

      • Αν και προσωπικά δεν νομίζω να υπήρχε υφάκι στο πρώτο ποστ αλλά μια καταγραφή των γεγονότων (σεβαστή η διαφορετική αίσθηση που σου δίνει) το blog είναι σε blogspot γιατί δεν θέλαμε να δεσμεύσουμε το vistigreece.gr/blog για τα blog της επιτροπής διαδικτύου (κάποια από αυτά στο μέλλον θα είναι και πιο τεχνικά – αλλαγές που κάνουμε κ.τ.λ). Το blog του visitgreece θα σχεδιαστεί για άλλα πράγματα που θα στηρίζουν την καμπάνια.

        Το www το έχουμε ήδη κατά νου, ενώ το visitgreece.com έχει κλειστεί από άλλον εδώ και καιρό και χωρίς να είμαι νομικός δεν μπορούμε να το διεκδικήσουμε (δεν είναι το greece.com π.χ)

        Πάντως να είσαι βέβαιη ότι όλες οι απόψεις και οι προτάσεις ειδικών διαβάζονται και μπαίνουν υπό συζήτηση.:-)

        Υ.Γ Το Kalimera στο facebook δεν είναι επίσημο page του visitgreece, αν δεις και την περιγραφή το αναφέρουν.

      • Πολύ ενδιαφέρουσες οι διευκρινίσεις σου. Η αναφορά στο visitgreece.com δεν έχει να κάνει με την στρατηγική της ομάδας σου. Απλά το διαπίστωσα και το ανέφερα. “…όλες οι απόψεις και οι προτάσεις ειδικών διαβάζονται και μπαίνουν υπό συζήτηση”: νομίζω ότι η λέξη “ειδικοί” τονίζει ακριβώς αυτό που θέλω να πω – πολλές φορές οι καλές ιδέες και προτάσεις δεν προέρχονται από τους ειδικούς. Σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.

  8. Καλημέρα ή μάλλον, Kalimera.

    Εγώ θα σχολιάσω και την τουριστική καμπάνια αλλά και το άρθρο σου. Θα ξεκινήσω όμως με το πρώτο. Είναι κοινότυπο πλέον και θα το πω και εγώ με τη σειρά μου ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης και με τα οικονομικά δεδομένα που μας παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Και αυτό μπορούν να το πουν καλύτερα οι άνθρωποι που πραγματικά δοκιμάζονται αυτή την περίοδο και όχι οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν την δουλειά τους και τις ανέσεις και απλά όταν γυρίσουν σπίτι θα βάλουν στην τηλεόραση να δουν τα δελτία των 8 και απλά να ακούσουν ότι εκεί έξω υπάρχει μια οικονομική κρίση. Αυτό που αναφέρω θα το εκμεταλλευτώ σαν επιχείρημα. Η τουριστική καμπάνια είναι ίσως η πιο φτηνή που έχει γίνει. Νομίζω ότι δεν θα έπρεπε γιατί ο τουρισμός είναι μια οικονομική ένεση. Αλλά σε αυτήν την περίοδο ομολογώ ότι θα με εκνεύριζε αν έβλεπα μια πανάκριβη διαφήμιση γιατί θα ήταν προκλητική για όλους μας, ή για τους περισσότερους. Και αυτό είναι ένα θετικό για την Κυβέρνηση.

    Από αυτή την άποψη εγώ είμαι ικανοποιημένος και αυτή η ικανοποίηση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν η διαφήμιση για τον τουρισμό μας είναι πιο καλαίσθητη από κάθε άλλη φορά. Και εγώ δεν θα μιλήσω για ιστοσελίδες αλλά για τη τηλεοπτική διαφήμιση. Η μουσική του Μάνου μου προκάλεσε ένα ρίγος και ένιωσα αυτήν την περηφάνεια. Την περηφάνεια που λέει: “Η χώρα μου είναι ένας παράδεισος”. Τώρα αν κάποιοι ήθελαν το bouzouki, mouzaka και gyros, αυτοί είναι και οι επικίνδυνοι. Όχι, εγώ δεν θέλω καμία JLo για τουριστική διαφήμιση και κανέναν/καμία celebrity. Καλύτερα να απευθυνόμαστε σε ανθρώπους με νόηση παρά σε ένα καθυστερημένο κοινό. Η εθνική τουριστική μας καμπάνια είναι, όχι εκπομπή της πρωϊνής και μεσημεριανής ζώνης.

    Αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς, είναι να υποδεχτούμε τους τουρίστες ως φιλοξενούμενους και όχι να τους κοιτάμε στις τσέπες. Το πρόβλημα του τουρισμού το δημιουργούμε εμείς ως κοινωνία με τις πανάκριβες τιμές και το χλευασμό προς τους τουριστές. Φυσικά και το ίδιο το κράτος έχει τα ελαττώματα του αλλά ο τουρισμός είναι κυρίως μια υπόθεση δική μας. Είναι ένας μοχλός ανάπτυξης και έκφρασης της χώρας μας και οφείλει τον σεβασμό στους τουρίστες.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: