Μια τρύπα στο… νερό

Πριν κανένα μήνα, είδα σε κάποιο ελληνικό περιοδικό μία ολοσέλιδη διαφήμιση της Louis Vuitton, που με εντυπωσίασε. Απεικόνιζε μία κοπέλα που, με ήρεμο βλέμμα και μειδίαμα, έραβε με αέρινες κινήσεις το δερμάτινο χερούλι μιας τσάντας Louis Vuitton. Εδώ, να πω ότι όποιος έχει πιάσει έστω και μία φορά στην ζωή του βελόνα και κλωστή για να μαντάρει έστω και μία κάλτσα, μπορεί να καταλάβει πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να ράψεις δερμάτινο χερούλι.

Πάμε παρακάτω!

Η διαφήμιση με εντυπωσίασε αφενός για την αισθητική της (μου θύμιζε πίνακα Φλαμανδού ζωγράφου) αφετέρου για το μήνυμα που έστελνε και το οποίο εξέλαβα ως εξής: Λογικό είναι η Louis Vuitton να χρεώνει έναν σκασμό λεφτά για τα τσαντικά της, εφόσον είναι χειροποίητα! Κι όμως! Πριν 3-4 μέρες, το internet κατακλύστηκε από άρθρα με την είδηση ότι μία βρετανική Αρχή ονόματι Advertising Standards Authority (ASA), απαγόρευσε την συγκεκριμένη διαφήμιση ως παραπλανητική επειδή η εταιρία αρνήθηκε να δώσει διευκρινίσεις ως προς τον τρόπο κατασκευής των προϊόντων της κι, επομένως, δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι η διαφήμιση δεν είναι παραπλανητική. Με λίγα λόγια; Εννοείται ότι οι πανάκριβες τσάντες, πορτοφόλια, σακ βουαγιάζ, ταγάρια κουτουλού δεν ράβονται στο χέρι! Μπράβο λοιπόν στην βρετανική Αρχή, που τους έβαλε χέρι, κι ας πρόκειται για παγκόσμιο κολοσό!

Και τότε, θυμήθηκα ότι πριν χρόοοοοοονια, κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και στην Ελλάδα. Με το εμφιαλωμένο νερό Contrex, το σλόγκαν του οποίου “Contrex ο σύντροφός σου στο αδυνάτισμα” θεωρήθηκε παραπλανητικό προς τον καταναλωτή με απόφαση του Eνιαίου Φορέα Eλέγχου Tροφίμων (του γνωστού ΕΦΕΤ), ο οποίος ζήτησε την απόσυρση του προϊόντος. Δεν θυμάμαι εάν όντως το νερό αποσύρθηκε (γιατί όπως θα δείτε παρακάτω, στην Ελλάδα τίποτα δεν εφαρμόζεται), αλλά σήμερα το βλέπουμε να πωλείται κανονικά και μάλιστα να διαφημίζεται με το ίδιο (επιτυχημένο, ομολογουμένως) σλόγκαν, στην ιστοσελίδα της Nestle. Βέβαια, κάνοντας μία βόλτα στο Nestle.gr, είδα ότι το σλόγκαν αυτό χρησιμοποιείται μόνο για τα νερά με άρωμα (φαίνεται ότι η εταιρία παρέκαμψε έτσι τον ΕΦΕΤ), ενώ στη σελίδα του… άοσμου νερού αναφέρεται απλώς η φράση “σε περιόδους δίαιτας, το Contrex αποτελεί τον ιδανικό σύντροφό μας, γιατί μας χαρίζει όλα όσα χρειαζόμαστε χωρίς καμία επιπλέον θερμίδα. Και το κείμενο συνεχίζει “Χωρίς Ζάχαρη, Χωρίς Συντηρητικά, Χωρίς Θερμίδες, Χωρίς Ενοχές!” Μα καλά! Για πόσο κορόιδα μας περνάνε;;;; Έχει δει ποτέ κανείς νερό με θερμίδες;! Ήμαρτον Παναγία μου!

Όμως, υπάρχει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Δηλαδή, όταν κάτι το πουλάς σε τιμούλα τσιμπημένη (τιμές εμφιαλωμένων νερών από την σελίδα του Βερόπουλου, όπου φαίνεται ότι το 1,5 λίτρο Contrex στοιχίζει 1,275 ευρώ, ενώ στα άλλα νερά η τιμή του 1,5 λίτρου κυμαίνεται μεταξύ 0,24 και 0,50 ευρώ, περίπου) αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κόσμος, που το αγοράζει. Άρα; Μήπως μας θεωρούν κορόιδα και μάλιστα δικαίως;

Ευχαριστώ τον Γιώργο Κασσελάκη, για το link με την απόφαση του ΕΦΕΤ, και την Κατρίν Πι, για το link του Contrex.

Links

Independent: The hand-crafted Louis Vuitton bags made on sewing machines

Καθημερινή: Aπόσυρση του Contrex

Nestle.gr

ΕΦΕΤ

Louis Vuitton

Advertising Standards Authority (ASA)

Veropoulos eshop

Advertisements
Published in: on May 31, 2010 at 8:41 pm  Comments (5)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://marilou.wordpress.com/2010/05/31/contrex-nestle-louis-vuitton-advertisements/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 CommentsLeave a comment

  1. Το ίδιο θέμα είχε δημιουργηθεί για διαφήμισης μάσκαρας. Επειδή τα μοντέλα στο διαφημιστικό φορούσαν ψεύτικες βλεφαρίδες, δεν ίσχυε η φράση: “φαίνονται 65% μεγαλύτερες” (appear 65% longer) και υπήρξε επέμβαση από την ASA (Advertising Standards Authority)
    Link από BBC (στα αγγλικά): http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6978823.stm

    [ενδιαφέρον ποστ-+1]

  2. http://bit.ly/sm8QC
    ;-)
    Arketa sxetiko tharw:)

  3. Ομοίως με τα νερά και η διαφήμιση του Becel (βούτυρο). Σίγουρα για κάποιον ηλικιωμένο το “κατά της χοληστερίνης” που ακούγεται μπορεί να τον παραπλανήσει αφού το “στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής” περνάει απαρατήρητο. Στην περίπτωση αυτή θεωρώ ότι είναι και επικίνδυνο για την υγεία.
    Στο site ( http://bit.ly/cpBmXv ) διαβάζουμε “Κατάλληλο για όσους θέλουν να μειώσουν την χοληστερίνη τους μέσω αλλαγών στην διατροφή και τον τρόπο ζωής τους.”. Μα φυσικά αγαπητό becel αν αλλάξω τρόπο ζωής και διατροφής θα έχω λιγότερη χοληστερίνη απ’οτι τώρα!

  4. […] mtzempelikou пишет: Βέβαια, κάνοντας μία βόλτα στο Nestle.gr, είδα ότι το σλόγκαν αυτό χρησιμοποιείται μόνο για τα νερά με άρωμα (φαίνεται ότι η εταιρία παρέκαμψε έτσι τον ΕΦΕΤ), ενώ στη σελίδα του… άοσμου νερού αναφέρεται απλώς η φράση “σε περιόδους … […]

  5. οσον αφορά τον τρόπο διαφήμισης συμφωνώ ότι είναι παραπλανητική, και είναι κρίμα που ο καταναλωτής δεν προστατεύεται, όσον αφορά την τιμή μετά από μία γρήγορη ερευνα στο ίντερνετ είναι παρόμοια και αλλού (αμερική 1.99 δολάρια), όσον αφορά τώρα την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου νερού οφείλεται στην σύνθεση του (1lt περιέχει το 1/2 των ημερήσιων αναγκών σε ασβέστιο και το 20% σε μαγνήσιο), και ενδείκνυται πχ. για περιπτώσεις ανθρώπων που δεν μπορούν να καταναλώσουν γαλακτοκομικά προϊόντα προκειμένου να έχουν επάρκεια στην λήψη ασβεστίου, επίσης είναι άριστο για την ενυδάτωση κατά την άθληση λόγω των πλούσιων ιχνοστοιχείων του.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: