Τα ντουζ & ντοντς του νέτουόρκινγκ!

To post είναι συνέχεια ενός προηγούμενου με τίτλο ‘Άλλο ‘working’ κι άλλο ‘networking’ από το οποίο αντιγράφω: “…θυμήθηκα λάθη και παραλείψεις, που έχω δει κι έχω κάνει, μιλώντας και γνωρίζοντας ανθρώπους. Κι έτσι, μου ήρθε να τις γράψω σε τυχαία σειρά και να τις μοιραστώ μαζί σας και να με συγχωρέσετε για το ύφος, αλλά έτσι μου βγήκε ;)”.

“Κοκορομαχίες”

  • Μην κοκορεύεσαι. Το ότι έχεις σήμερα εταιρία/ γραφείο/ blog, που ασχολείται με την τεχνολογία, δεν σημαίνει ότι αύριο πρωί θα είσαι ο επόμενος Bill, Steve, Mark, Arianna κτλ και να είσαι σίγουρος ότι αφενός κανείς δεν το πιστεύει αυτό κι αφετέρου δε θα πρέπει να το πιστεύεις ούτε εσύ.
  • Μην ανακοινώνεις (online ή offline) κάθε ραντεβού, συνάντηση, συνομιλία, επαφή που κάνεις. Δεν είναι τα πολλά ραντεβού, που κάνουν τον επιτυχημένο επαγγελματία.
  • Μη λες ψέματα! Αργά ή γρήγορα (ειδικά στο μικρό περιβάλλον της Αθήνας) θα αποκαλυφθούν και θα γελάνε όλοι πίσω από την πλάτη σου, όπως γελάνε πολλοί με πολλούς και διάφορους.
  • Να είσαι down to earth. Μην το παίζεις σπουδαίος και μάλιστα περισσότερο σπουδαίος από ό,τι είσαι (δηλαδή μάλλον καθόλου). Μπορεί να είσαι καλύτερος από πολλούς αλλά σίγουρα υπάρχουν περισσότεροι καλύτεροί σου, οπότε καλό είναι το καλάμι να το αφήνεις εκτός αίθουσας.
  • Δε χρειάζεται να πούμε ότι τίτλος όπως: expert, consultant, guru, Social Media Dalai Lama, prophet, Jesus Christ Superstar κτλ, είναι outdated.
  • Μη λες περισσότερα από όσα κάνεις και μη λες όλα όσα κάνεις. Να αξιολογείς τον συνομιλητή σου και να φιλτράρεις τις πληροφορίες, που θα του δώσεις. Δεν ενδιαφέρουν όλους όλα και μερικοί βαριούνται πραγματικά όταν τους λες άσχετα πράγματα.
  • Μην κάνεις name dropping χωρίς λόγο γιατί είναι χαζό και passé.
  • Τα λεφτά του μπαμπά δε σε κάνουν καλύτερο ή χειρότερο από κάποιον άλλο entrepreneur/blogger κτλ. Απλά έχει λεφτά ο μπαμπάς σου κι αυτό είναι όλο! Face it!

Πάνω στο μπλα μπλα…

  • Μη μιλάς χωρίς να ακούς! Είναι από τα πιο αντιπαθητικά πράγματα και σίγουρα δε θα σε βοηθήσει καθόλου στο να διευρύνεις το δίκτυό σου. Άκου το συνομιλητή σου γιατί αγνοώντας τι σου λέει κατά πάσα πιθανότητα δε θα πάρεις πληροφορίες, που ίσως σου φανούν χρήσιμες.
  • Μην ξεχνάς να βάζεις τελεία όταν μιλάς! Ο απέναντί σου δεν είναι υποχρεωμένος να ακούει με κάθε λεπτομέρεια από τα λογιστικά της επιχείρησής σου, μέχρι τον ιό που κόλλησε ο υπολογιστής σου έως και το τι σκοπεύεις να κάνεις σε 312 χρόνια από σήμερα.
  • Να κοιτάς στα μάτια το συνομιλητή σου, για να δείχνεις ότι όντως συνομιλείς μαζί του. Κι αν μιλάς σε πηγαδάκι, να φροντίζεις να ισομοιράζεις τον χρόνο, που κοιτάς τον καθένα.
  • Να παρακολουθείς τις αντιδράσεις του συνομιλητή σου. Προσπάθησε να παρακολουθήσεις τις εκφράσεις και τη γλώσσα του σώματός του για να καταλάβεις τι σκέφτεται. Και προπαντώς! Παρακολούθα τις ανάσες του! Όταν θέλουμε να μιλήσουμε, παίρνουμε μία βαθιά ανάσα πριν ξεκινήσουμε. Όταν ο συνομιλητής σου το κάνει αυτό, σημαίνει ότι κάτι θέλει να σου πει την ώρα που μιλάς. Φρόντισε να βάλεις τελεία και να τον αφήσεις να σε ρωτήσει.
  • Μη διακόπτεις! Είναι σκέτη αηδία! Κι αν το κάνεις, να ζητάς συγγνώμη και να είσαι σύντομος στη διακοπή σου!
  • Αν είσαι άντρας, πρόσεξέ το ακόμη περισσότερο! Χωρίς να είσαι σεξιστικό αυτό, οι στατιστικές δείχνουν ότι, αντίθετα με ό,τι πιστεύαμε, οι άντρες τείνουν να διακόπτουν πολύ συχνά ιδίως τις συνομιλήτριές τους και να μονοπωλούν τη συζήτηση.
  • Άσε τον άλλο να μιλήσει πρώτος. Είναι και ευγενικό και σε βοηθά να συλλέξεις πληροφορίες για το άτομο πού έχεις απέναντι σου και να προσαρμόσεις ανάλογα, αυτά πού θα του πεις. Μαθαίνεις το ακροατήριο σου.
  • Γενικά, να αποφεύγεις την λέξη “Εγώ”. Είναι ό,τι πιο εγωκεντρικό υπάρχει και κάνει κακή εντύπωση. Σπάνια κάποιος έχει επιτύχει ή έχει δημιουργήσει κάτι μόνος του. Ακόμη κι αν είσαι ο CEO, President, Owner, Founder, God με το 99,9999999999999999999% της εταιρίας σου, πες καλύτερα “Εμείς”.
  • Μη χρησιμοποιείς υπερβολική ορολογία για να εντυπωσιάσεις. Κι αν το κάνεις εν τη ρύμη του λόγου, ρώτα ευγενικά και χωρίς να προσβάλλεις αν σε καταλαβαίνουν. Αν ο άλλος δεν σε καταλαβαίνει, απλά θα πάψει να σε ακούει και θα μιλάς στο βρόντο.

How bo you bo?

  • Σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, είναι φυσικό να ξεχνάμε ονόματα ή πρόσωπα. Αν σου διαφεύγει το όνομα κάποιου, ζήτα από κάποιον κοινό γνωστό να σου το θυμίσει. Ανθρώπινο είναι να μη θυμόμαστε τους πάντες.
  • Μην αμελείς να συστήνεις άτομα μεταξύ τους. Αυτό θα πει networking event! Ζήτα συγγνώμη αν ξέχασες να το κάνεις και διόρθωσε το λάθος σου μόλις το συνειδητοποιήσεις. Αν πάνω στις συστάσεις κολλήσεις με το όνομα/ιδιότητα κάποιου, πες συγγνώμη και ζήτα ευγενικά να σου το θυμίσει.
  • Μην αποκαλύπτεις συζητήσεις με επαγγελματικά ή προσωπικά μυστικά, που σου έχουν εμπιστευθεί. Μπορεί ο πειρασμός να μεταφέρεις μια άγνωστη πληροφορία να είναι μεγάλος, αλλά μην ξεχνάς ότι η σιωπή είναι χρυσός. Δε θες να γίνεις η κουτσομπόλα της γειτονιάς!
  • Να φροντίζεις να συναντάς ανθρώπους και από άλλους χώρους. Αν και φαινομενικά άχρηστο, μπορεί να αποδειχτεί το αντίθετο.
  • Χρησιμοποίησε τη γοητεία σου με θετικό τρόπο για να προχωρήσει η συζήτηση ή το networking αλλά μην το παρακάνεις στα όρια του παρεξηγήσιμου ή του καμακιού!
  • Μην κάνεις το λάθος να κόψεις επαφές, γέφυρες, σχέσεις ή ό,τι άλλο με το εκάστοτε δίκτυό σου. Δεν είπαμε να πάμε στο άλλο άκρο. Είπαμε να κρατάμε ισορροπίες!
  • Όταν παρακολουθείς παρουσιάσεις να είσαι “εκεί”. Να μην παίζεις πασιέντζες ή angry birds. Σημείωνε τουλάχιστον τα sites ή/και emails, που βλέπεις στην οθόνη, γιατί θα σου χρειαστούν αργότερα. Και φυσικά μην ψιθυρίζεις και χαχανίζεις με το διπλανό σου. Δεν είσαι γαλαρία στο σχολείο ούτε σε έφεραν με το ζόρι στο event!
  • Όταν κάνεις presentation, μην ξεπερνάς τον χρόνο σου. Το ακροατήριο δεν ήρθε για να ακούσει μόνο εσένα και αποβαίνει εις βάρος σου να το κουράζεις με ανούσιες λεπτομέρειες. Αν κάποιος θέλει, μπορεί να σε βρει αργότερα και να σου ζητήσει περισσότερες πληροφορίες. Επίσης, μη ξεχνάς να προβάρεις την παρουσίασή σου. Είναι αγενές προς το κοινό και προς τους διοργανωτές να εμφανίζεσαι απροετοίμαστος.
  • Αν είσαι διοργανωτής να παίρνεις feedback από τους συμμετέχοντες, γιατί αλλιώς θα καταδικάσεις το event σου σε αργό θάνατο.
  • Κράτα μικρό καλάθι και μην πολυπιστεύεις τις διάφορες εξαγγελίες και ανακοινώσεις. Περίμενε να τα δεις πρώτα με τα ίδια σου τα μάτια.
  • Μην ξιπάζεσαι όταν σου μιλάει κάποιος που το παίζει σπουδαίος. Από όσους έχω γνωρίσει, ποτέ κανείς που έδειχνε σπουδαίος, δεν ήταν όντως σπουδαίος! Πίστεψέ με!

Be polite, bitch.

Robotie

  • Ευχαριστώ”, “Παρακαλώ”, “Συγγνώμη”: Είναι τρεις λέξεις, που ο παππούς μου θεωρούσε ότι εάν είχαμε διδαχτεί στα ελληνικά σχολεία να τις χρησιμοποιούμε, όλα θα ήταν καλύτερα. Εγώ θα έλεγα ότι ποτέ δεν είναι αργά να μάθουμε να τις χρησιμοποιούμε.
  • Μην κάνεις αρνητικά σχόλια για άλλους και μην τους διαβάλλεις. Δεν είναι ωραίο και σου επιστρέφει μπούμερανγκ.
  • Μη δίνεις πρώτος το χέρι σε κάποιον που είναι πιο ψηλά από εσένα στην ιεραρχία. #SavoirVivre
  • Να έχεις καθαρή αναπνοή!!!! Είναι ό,τι πιο SOS!
  • Ρώτα τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου για τη δουλειά του. Δείξε ενδιαφέρον σε αυτό που κάνει, ακόμη κι αν το αντικείμενό του δε σε ενδιαφέρει άμεσα. Είναι όμορφο, ανθρώπινο και πάνω από όλα ευγενικό!
  • Μη θεωρείς ότι επειδή κάποιος άνθρωπος δεν “σου γεμίζει το μάτι” επομένως “δεν αξίζει”. Ακόμη κι αν δεν πας να του μιλήσεις αλλά σε πλησιάσει για να συστηθείτε, μην τον “γειώσεις”. Χαμογέλασε, ρώτα τον για την δουλειά του, πες του λίγα λόγια για την δική σου και ανταλλάξτε κάρτες. Ποτέ δεν ξέρεις!
  • Μη φέρνεις τον άλλο σε δύσκολη θέση. Ακόμη κι αν την ώρα που μιλάτε, συμβεί κάτι, που τον κάνει να νιώσει άσχημα (π.χ. του χυθεί ο καφές), μη δώσεις σημασία ή πες “δεν πειράζει” και συνεχίστε τη συζήτηση σαν να μη συνέβη τίποτα. Στις πρώτες γνωριμίες, οι άνθρωποι (και δη οι συνεσταλμένοι) είναι φυσικό να είναι “σφιγμένοι”, γεγονός το οποίο αυξάνει τις πιθανότητες να τους συμβεί κάτι embarrassing.
  • Πες ένα “Χάρηκα που σε γνώρισα”. Δεν θα σου πέσουν τα μούτρα.
  • Χαμογέλα, χαμογέλα, χαμογέλα! Είναι όντως μεταδοτικό, είναι ευγενικό και δημιουργεί θετικά συναισθήματα. Τι άλλο θες για ένα networking event;!

Εν κατακλείδι…

Μην κωλώνεις! Να είσαι αληθινός, ευγενικός και ανθρώπινος. Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθείς να το παίξεις σούπερ-επιτυχημένος για να εναρμονιστείς με τους γύρω σου και αυτό γιατί: 1. Θα φανείς αστείος και ψεύτικος στους πραγματικά επιτυχημένους, 2. Θα φανείς αντιπαθής και ψεύτικος στους υπόλοιπους.

Πίσω από όλα αυτά τα εκνευριστικά “μη” και “δεν“, που αράδιασα, βρισκόμαστε όλοι μας. Κανείς δεν είναι, ούτε μπορεί να είναι, τέλειος. Όμως, μπορούμε να προσπαθήσουμε να γίνουμε καλύτεροι.

Σίγουρα υπάρχουν πολλά άλλα, που μου διαφεύγουν και υπάρχει άπλετος χώρος στα σχόλια για να συμπληρώσετε, αν θέλετε :)

 

Φωτό:

Archigraphs.com

Constantine Belias Flickr

Advertisements
Published in: on April 2, 2011 at 1:10 am  Comments (5)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://marilou.wordpress.com/2011/04/02/networking-dos-and-donts/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 CommentsLeave a comment

  1. Σωστές παρατηρήσεις. Αν μη τι άλλο όλοι έχουμε βρεθεί σε τέτοιες καταστάσεις είτε από την πλευρά του θύματος είτε από την πλευρά του θύτη. Καλό είναι να τα ακούς – διαβάζεις για να αναθεωρείς κατά διαστήματα συμπεριφορές.

  2. Πότε θα βάλεις facebook like? :p

    • Έλα ντε! Δεν μου λες και πώς θα το κάνω? χαχαχα!

  3. Ανθρώπινη ψυχολογία & συμπεριφορά, σε απλά Ελληνικά, όμορφα και κατανοητά, για να μπορούμε να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να περνάμε όμορφα. Τι ωραίο κείμενο!

  4. Πολύ ωραίο (και πάλι). Είναι από τα κείμενα που κρατάς και συμβουλεύεσαι όποτε το χρειάζεσαι… Καλή συνέχεια στις σκέψεις σου!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: